dinsdag 24 juli 2012

De laatste paar dagen in Castle Rock/Denver

Als ik de blog zit te tikken is Ron samen met Bobbie voor de verandering op kofferjacht. Ik was ervan overtuigd dat ik het zou redden met de extra meegenomen tas, maar dat gaat toch niet helemaal lukken ;-) Gisteren waren we op tijd vertrokken uit Rapid City, het was immers een behoorlijk eind rijden, zo'n 412 mijl, ong. 6,5 uur volgens de GPS. In het begin ging het was langzaam maar eenmaal op de interstate ging het vlot. het enige vervelende is dat je soms mijlen (en dan heb ik het rustig over zo'n 100 mijl) kunt gaan zonder iets tegen te komen, zo ook een tankstation als je die nodig hebt. Gelukkig redden we het net maar je zit niet echt relaxed als de auto blijft aangeven dat hij benzine nodig hebt en je rijft in de middle of nowhere. Maar rond half vier kwamen we aan in Castle Rock, neet voorbij denver, wat ook te merken was aan de drukte, rond denver was het een gekkenhuis, soms 6 rijden dik en aan weerszijden inhalen. Na het inchecken even relazen op de kamer en dan naar de Outlet mall die tegenover het hotel zit, ook de reden waarom dit hotel is gekozen ;-) We shoppen wat, vooral Ron en kids trouwens, en daarna gaan we uit eten bij Black Eyed pea. Dinsdagochtend slapen we eerst lekker uit, we zijn nog net op tijd voor het ontbijt. Daarna douchen we en gaan we naar Denver. met de GPS komen we zonder problemen in de parkeergarage vlakbij 16th Mall Str. uit, deze straat is auto-vrij en het enige wat er rijdt is de gratis Mallride bus. We beginnen echter gewoon lekker te voet, het is schitterend weer, rond de 36 graden wordt het uiteindelijk. Het eerste terrasje dat we pakken is er eentje van Starbucks waar ik een overheerlijke MoccaCookieCreamFrappucino uitprobeer. Daarna ga we de 16th str. aflopen richting Larimer Square waar oude Victoriaanse huizen staan. We kopen nog wat souvenirs en ik koop het eerste van de vakantie voor mezelf...Ugg mocassins :-) We zijn eigenlijk van plan om ergens bij een japanner te lunchen maar als we rond 2-en op een terrasje zitten en ik geniet van een Watermelon Margherita merk ik al vrij vlot dat als ik er niet iets bij eet ik straks zwalkend de rest van de 16th str. moet gaan afleggen. Dus we bestellen er calamares en bruschetta bij en we hebben een beetje een deja vu gevoel van New Orleans waar we twee jaar terug ook op terrasje zaten om alleen wat te drinken en we uiteindelijk borden vol oesters en garnalen weg-aten. Nu wordt er nogmaals calamares besteld want ze zijn ontzettend lekker. Dus we hebben gelunched en gaan erna verder op pad naar larimer Square, wat niet echt heel veel voorstelt maar wat wel erg leuk is is de snoepwinkel die er aan ligt, Rocket Fizz, een winkeltje vol met echt alle denkbare snoep, leuk om even in rond te lopen, en uiteraard wat te kopen. We nemen de bus weer terug over 16th str. richting de Capitol Dome, een soort mini witte huis, die, het zal eens niet zo zijn als wij ergens komen, in de steigers staat :-) Het is inmiddels bijna 4 uur en we zoeken de auto weer op en rijden, via een behoorlijke drukke weg nu, terug naar Castle Rock waar we nog het een en ander inslaan bij de Outlet mall en dan terug naar het hotel om de koffers in te pakken. Wat dus al snel een onmogelijke opgave blijkt. Inmiddels is de extra koffer gekocht bij de Walmart, zijn alle spullen ingepakt, hebben we ons laatste avondmaal in Amerika op ;-), gaan we nu even met zn allen een filmpje kijken en dan morgen helaas weer richting huis. Och, helaas, nee...we kijken ook best weer uit naar ons eigen huis, eigen bedje, eigen douche en toilet...we zijn mega voldaan omdat we weer zo veel moois hebben gezien, het is alleen jammer dat het er al weer opzit! Zodra we thuis zijn zal ik nog wat meer foto's uploaden :-)